Železniční síť je v České republice poměrně hustá, po kolejích se přepravují stovky tun nákladů i statisíce cestujících. Proto je v tomto druhu dopravy potřeba stále něco opravovat a inovovat. Jednou z firem, se kterými České dráhy spolupracují, je Spojstav ŽTT – železniční třídící technika. Zabývá se vývojem, výrobou a instalací zařízení pro mechanizaci a automatizaci spádovišť. Hlavním produktem jsou kolejové brzdy na bázi hydrauliky. Jsou doplněny o řadu elektronických a diagnostických zařízení, která jsou bezúdržbová a aplikovatelná na většinu řídících systémů, využívaných v současné době. Hydraulické brzdy jsou zajímavé tím, že se dají instalovat na široký i normální rozchod kolejí, instalace je jednoduchá a nemusí jí předcházet žádné rozsáhlé terénní úpravy. Spojstav vyvíjí odhlučněné brzdy za použití softwarové optimalizace tlumení hluku na spádovišti a optického přenosu dat. Diagnostika brzd probíhá přenosem po optických vláknech, je ovládaná přes dotykovou obrazovku. Na železnici se uplatňují i další elektronické ovládací prvky, jako jsou radary, OB bloky, tenzometrické kategorizátory hmotnosti a bezdrátové místní ovládaní brzd.
A co se dá o kolejových brzdách říci? Ta, která je označena PHB 04-SO, je tvořena sestavou čtyř a více článků, a je určena pro použití jako hlavní brzda, pro regulaci rychlosti odvěsů na spádovišti. Kolejová brzda je jednopasová trámcová, protilehlá kolejnice je opatřena přídržnicí. Kolejovou brzdu lze umístit na levou i pravou kolejnici do přímé koleje, případně i do oblouku. Jednotlivé články se sdružují a vytvářejí kolejovou brzdu o různé účinnosti. Montuje se na dřevěné pražce, pro montáž do kolejnice není třeba prohlubovat lože. K pohonu brzdy slouží hydraulický agregát, umístěný v ocelovém kontejneru. Hydraulické ovládání pracuje se čtyřmi brzdnými stupni.